Ørsted Kro: tlf: 60 18 77 98 - info@oerstedkro.dk

Ørsted Kro:
tlf: 60 18 77 98
info@oerstedkro.dk

En dejlig og opbyggende mail: Stor ros til Dag, Ørsted Kro og Ørsted by – fra Falster

Ørsted Kro og Ørsted by vækker stadig stor opmærksomhed rundt omkring i landet. I dette tilfælde på Falster. Fra Malene Johansen derfra dukkede pludselig denne mail op i indbakken hos formanden for Ørsted Kro A/S, Dag Kristiansen:

“Hej Dag. Jeg hedder Malene Johansen.

Først vil jeg hurtigt skrive, at jeg netop har set TV2-programmet ” Landbyen, der ikke ville dø”. Det er i den forbindelse, jeg skriver til dig. Jeg ved godt, at det er længe siden, programmet kørte på skærmen, men jeg har først haft fornøjelsen af at se det nu.

Flotte, flotte initiativ og kæmpearbejde
Jeg vil – nok som så mange andre har gjort – rose dig for det flotte, flotte initiativ og kæmpe arbejde, du og så mange andre har lavet for at redde jeres landsby og jeres kro/hotel.

Det er helt vildt, hvad sammenhold, fællesskab, tro, håb og drømme kan udrette blot ved at gå med fælles fodslag.

Håber, at alt kører, som det skal
Undervejs i TV-serien tænkte jeg, at det er helt utroligt, du har kunnet overkomme at få hele projektet op at køre. Jeg ved godt, at alt sker ved fælles hjælp, men alligevel. Jeg sidder med håbet om, at alt går, som det skal for kroen/hotellet, og at I stadig har samme drive og gå-på-mod. Det er så vildt, det I har gjort. Jeg sender de varmeste tanker til dig og Ørsted, skriver Malene Johansen.

Netop derfor var det særdeles velfortjent, at Dag Kristiansen af TV2 Østjylland blev udnævnte til Årets Østjyde i 2014.

Hvorfor sender Malene Johansen denne mail?
Hvor sender hun så denne mail – ja, helt fra Falster? Det har vi spurgt hende om. Malene Johansen er 29 år. Hendes svar er meget interessant. Det skyldes nemlig en meget dårlig oplevelse, hun har haft på Ørsted Kro, inden borgerne overtog den i 2013.

Den aften var ikke god for Malene Johansen
Jeg sappede på TV2 og fandt så serien om Ørsted. Den fangede min interesse, fordi jeg faktisk en gang i forbindelse med mit arbejde som Client Manager overnattede på Ørsted Kro – vel at bemærke, inden borgerne overtog den. Jeg husker det som en særdeles frygtelig oplevelse. Først havde kroforpagteren glemt min reservation af et værelse, og det, at få aftensmaden bragt op på mit værelse, var også et stort problem.

En pervers oplevelse at komme ned i krostuen
Til sidst ville jeg så ned i krostuen og have en godnat-drink, men det endte med, at det fik jeg ikke. De lokale drukhoveder var så ubehagelige og perverse i deres retorik, at jeg simpelthen ikke ville sidde dernede. Forpagteren gjorde ikke noget og skred ikke ind. Dagen efter hørte jeg så, at der vist oven i købet havde været slagsmål ved lukketid.

Jeg blev inderlig glad over, at I har gjort noget
Derfor blev jeg så glad, da jeg fandt ud af, at borgerene selv har gjort noget og udrettet alt dette på et sted, som tidligere kørte så dårligt. Det kendetegner alt det, som alle små byer burde stå for – nemlig sammenhold, imødekommenhed, råstyrke og varme til alle. Både lokale, tilflyttere og gæster i byen. Derfor sendte jeg mailen til Dag Kristiansen.

 

Relaterede artikler

SENESTE ARTIKLER


Se hele kalenderen